Atteikuma tiesības
Pircējam ir tiesības atteikties no preces 14 kalendāro dienu laikā no Preces saņemšanas brīža, nosūtot Pārdevējam aizpildītu atteikuma veidlapu uz info@parsteigumakaste.lv . Atteikuma vēstules veidlapu var lejupielādēt te, vai arī Pārdevējs to nosūta Pircējam pa e-pastu pēc Pircēja pieprasījuma.
Pēc atteikuma vēstules saņemšanas nosūtīsim Jums atgriešanas uzlīmi, lai varat atgriezt preci mums atpakaļ, izmantojot DPD pakomātu. Vai arī varat izmantot Jums ērtāko veidu, lai nogādātu preci uz Klijānu iela 8 - 407, Rīga, LV-1013, šādā gadījumā visus izdevumus, kas radīsies saistībā ar preces nosūtīšanu atpakaļ Pārdevējam, sedz Pircējs.
Pircēja pienākums ir 7 dienu laikā pēc atteikuma vēstules nosūtīšanas atdot preci Pārdevējam.
Pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:
- Pasūtītās preces pēc to rakstura nevar atdot atpakaļ (higiēnas preces), vai tās ātri bojājas vai ir ātri izlietojamas;
- Pasūtītās preces ir izgatavotas tieši Pircējam pēc individuāla pasūtījuma;
- Prece ir izmantota citiem mērķiem, nekā paredzējis ražotājs;
- Beidzies derīguma termiņš, kas norādīts uz Preces iepakojuma vai Precei pievienotas etiķetes;
- Iestājies dabīgais nolietojums (piemēram, bateriju resurss, akumulatori, riepu nodilums, apavu, cimdu un citu apģērbu nolietojums, filtru nolietojums, utml.);
- Neatbilstību rašanās iemesls ir neatbilstoša iestrāde, montāža vai uzstādīšana;
- Neatbilstību rašanās iemesls ir neatbilstoša Preces sagatavošana darbam vai ekspluatācija (tai skaitā mehāniski bojājumi), neievērojot Preces Ražotāja norādes Preces instrukcijā vai Preces aprakstā;
- Bojājumi no kritieniem, ja vien Preces Ražotājs nav tieši norādījis, ka Prece ir droša pret kritieniem;
- Veikts nesankcionēts remonts (piemēram, atvērts korpuss, izjauktas Preces detaļas, mehānismi u.tml.), ko Preces ikdienas ekspluatācijā nav paredzēts veikt, un to veikusi persona, kas nav Servisa pārstāvis;
- Tiek konstatēts, ka bojāta Preces ražotāja garantijas plombe vai sērijas numurs;
- Izmantoti nestandarta barošanas bloki, piederumi un rezerves daļas, kā arī izejmateriāli (kārtridži, toneri u.c.), ko ražotājs nav sertificējis lietošanai ar noteikto Preci, un ja tas būs izraisījis šīs preces bojājumus;
- Izmantota pirātiska vai neatbilstoša programmatūra (datortehnikā vai mobilajā telefonā);
- Nav veikta regulārā servisa apkope (precēm, kam tāda ir nepieciešama);
- Nav veikta savlaicīga nolietoto elementu nomaiņa, kas izraisījusi turpmākus Preces bojājumus;
- Prece bijusi pakļauta instrukcijā neparedzētai apkārtējās vides ietekmei (neatbilstoša temperatūra, mitrums, dabas stihijas - zibens, ugunsgrēks, plūdi u.c., un svešu priekšmetu - šķidrumu, kukaiņu u.c. objektu, nokļūšanai tās detaļās);
- Prece tika izmantota saimnieciskai vai profesionālai darbībai, bet šāda Preces lietošana nav norādīta Preces instrukcijā vai Preces aprakstā;
- Prece tika lietota jau pēc defekta vai bojājuma konstatēšanas un šādas Preces lietošana izraisījusi turpmākus defektus vai bojājumus;
- Prece ir jebkādā veidā pārveidota (piemēram, apģērbs ir pāršūts, pārkrāsotas mēbeles, pārvilkts mēbeļu audums u.c. jebkādi pārveidojumi)
Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta sestā daļa nosaka, ka "patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā". Pārdevējs patur tiesības Pircējam atteikt izmantot atteikuma tiesības vai ieturēt kompensācijas maksu gadījumā, ja prece ir bojāta, lietošanas laikā nevērīgi izturoties pret preci vai neievērojot instrukcijas norādījumus, ja ir nozaudēts preces oriģinālais iepakojums vai ja tās iepakojums ir būtiski bojāts.